10 Νοεμβρίου 2014

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ο ΣΥΜΕΛΕΜ κατόπιν παραπόνων των μελών του για προβλήματα σχετικά με τη λειτουργία της ΥΔΟΜ Καλαμάτας, προέβη σε συνάντηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Ανδρέα Καραγιάννη παρουσία της διευθύντριας της Υπηρεσίας Δόμησης κα Παναγιώτα Κουράκλη.
Συγκεκριμένα  συζητήθηκαν τα εξής :
Πρωτοκόλληση αιτήσεων Εγκρίσεων ή Αδειών δόμησης.
Διάθεση σε ηλεκτρονική μορφή των εντύπων της Υπηρεσίας Δόμησης
Διάθεση σε ηλεκτρονική μορφή των σχεδίων πόλης και οικισμών σε επεξεργάσιμα αρχεία, καθώς και τις τροποποιήσεις αυτών.
Φορολογικά.
Έλεγχος αδειών - κωλυσιεργία υποθέσεων.
Διαρκής ενημέρωση.
Συμπεριφορά υπαλλήλων και συναδέλφων.
Ταχύτερο Αρχείο.
Επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας.
Επαγγελματικά δικαιώματα.
Άμεση έγκριση πολεοδομικών μελετών και οριοθετήσεων οικισμών.
Απευθείας αναθέσεις δημοσίων έργων – μελετών.
Για την πρωτοκόλληση των αιτήσεων Εγκρίσεων ή Αδειών Δόμησης η δ/ντρια κα Κουράκλη δεσμεύτηκε να γίνεται άμεσα και αυθημερόν, ή σε περίπτωση αδυναμίας αυτού (λόγω συστημάτων, υπαλλήλων κ.τ.λ.), να γίνεται ένας προέλεγχος (όπως παλιά) και να παραλαμβάνεται από την υπηρεσία επίσημα (χωρίς αρ. πρωτοκόλλου), αλλά με συνυπογραφή ιδιώτη και υπαλλήλου. Αυτό ικανοποιεί δύο πράγματα, ένα είναι ο χρόνος αναμονής των συναδέλφων ή πελατών και δεύτερο πιστοποιεί την ύπαρξη ελλείψεων εντύπων, μελετών ή εγκρίσεων αντίστοιχα (σε περίπτωση απώλειας αυτών), καθώς επίσης, και τη δυνατότητα ενστάσεων σε περίπτωση διαφωνίας απαιτήσεων στις διάφορες εγκρίσεις από την ΥΔΟΜ.
Ο Σύλλογος αιτήθηκε την διάθεση ηλεκτρονικά όλων των πληροφοριών που έχει η υπηρεσία (ΥΔΟΜ), είτε πρόκειται για έντυπα, είτε πρόκειται για σχέδια πόλεως, πράξεις εφαρμογής, διορθωτικές, όροι δόμησης οικισμών κ.τ.λ. Η δ/ντρια μας ενημέρωσε ότι έχει αναρτήσει το Γ.Π.Σ. Καλαμάτας και κάποια άλλα στοιχεία στην ιστοσελίδα του Δήμου (e-Υπηρεσία) και συμφώνησε να προχωρήσει και σε άλλες πληροφορίες άμεσα.
Στο θέμα των φορολογικών, είχε προκύψει θέμα με επιβλέψεις παλιών οικοδομικών αδειών όπου δεν υπήρχαν συμφωνητικά σύμφωνα με το Ν. 3919/11 να μπορούν να ολοκληρώνονται με τις νέες αμοιβές με κατάθεση συμφωνητικού, καθώς επίσης, για τον υπολογισμό αμοιβών και κρατήσεων να είναι αυτός που προβλέπεται στον 515/2000 και όχι στον 4178/1013 (υπολογισμός αξίας λοιπόν παραβάσεων). Η υπηρεσία δέχθηκε τα δίκαια αιτήματά μας και μάλιστα θα μεριμνήσει για την ανάθεση καθηκόντων ελεγκτή φορολογικών και σε δεύτερο υπάλληλο.
Για τον έλεγχο αδειών και την κωλυσιεργία υποθέσεων δόθηκε η δέσμευση από τον  αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Ανδρέα Καραγιάννη για την υποστήριξη της υπηρεσίας από το προσωπικό του Δήμου.
Επίσης, ο Σύλλογος αιτήθηκε ώστε ο έλεγχος μιας υπόθεσης να γίνεται από τον ίδιο υπάλληλο (όχι άλλος προέλεγχο και άλλος έλεγχο ΓΟΚ) και να γνωστοποιείται άπαξ το σύνολο των παρατηρήσεων στον ιδιώτη (και όχι νέες παρατηρήσεις αναδρομικά) για να ολοκληρώνεται γρηγορότερα μια υπόθεση, καθώς και η τελική υπογραφή να γίνεται άμεσα και χωρίς χρονοτριβή και ούτε να γίνεται έλεγχος από την αρχή (στη τελική υπογραφή). Η απάντηση της υπηρεσίας ήταν θετική και δεσμεύτηκε η δ/ντρια για την εφαρμογή των παραπάνω. 
Ο αντιδήμαρχος επιβράβευσε την επιθυμία του Συλλόγου για επικοινωνία και διαρκή ενημέρωση και πρότεινε να πραγματοποιούνται συχνότερα συναντήσεις στο πλαίσιο ενός διαύλου επικοινωνίας Δήμου, Υπηρεσίας Δόμησης και Συλλόγου Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών, ώστε με τη συμμετοχή μας να προλαμβάνονται και να επιλύονται νωρίτερα  προβλήματα που ταλαιπωρούν συναδέλφους και πολίτες. Μάλιστα, το επόμενο ραντεβού μας κλείστηκε σε (ένα) 1 μήνα για να εξετάσουμε τόσο τις νέες εξελίξεις, όσο και τη πορεία των ραντεβού.
Στο θέμα της συμπεριφοράς υπαλλήλων και συναδέλφων αναγνωρίστηκε από αμφότερες τις πλευρές μεμονωμένα περιστατικά μιας μικρής μερίδας, που όμως δημιουργούν πρόβλημα συνεργασίας στο ευρύτερο σύνολο του Συλλόγου. Απαίτηση του συλλόγου, και δέσμευση της διευθύντριας, ήταν αυτά τα φαινόμενα να περιοριστούν έως να μηδενιστούν με αμφίπλευρες προσπάθειες.
Στην αναφορά για το αρχείο της υπηρεσίας μας ανακοινώθηκαν οι σημαντικές προσπάθειες που έχει κάνει η Υπηρεσία (ψηφιοποίηση αρχείου, τακτοποίηση φακέλων, κ.τ.λ.), με σκοπό την ταχύτερη και αρτιότερη λειτουργία του, με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση του χρόνου εύρεσης ενός φακέλου.
Η διευθύντρια της Υπηρεσίας Δόμησης έθεσε τον εαυτό της και τους προϊσταμένους των τομέων της υπηρεσίας στη διάθεση του κάθε συναδέλφου ιδιώτη μηχανικού - πολίτη για αντιμετώπιση κάθε ζητήματος που ανακύπτει καθημερινά, με ταυτόχρονη παράκληση να λαμβάνει γνώση των θεμάτων συμπεριφοράς, κωλυσιεργίας υποθέσεων, και άλλων που πιθανών να παρουσιαστούν.
Όσο για την άμεση έγκριση πολεοδομικών μελετών και οριοθετήσεων οικισμών υπήρξε εκτενής ενημέρωση για την πορεία των μελετών που συνοπτικά έχουν ως εξής:
Ασπρόχωμα : ολοκλήρωση πράξης εφαρμογής, αναμένεται ανάρτηση άμεσα.
Παραλία Βέργας : ολοκληρώθηκε η οριοθέτηση ρεμάτων, τελειώνει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ολοκληρώθηκε η γεωλογική μελέτη. Όλα τα ανωτέρω με την ανασυνταγμένη πολεοδομική μελέτη οδεύουν για υπογραφή. Κατόπιν θα γίνει ανάθεση για τη σύνταξη πράξης εφαρμογής.
Μικρά Μαντίνεια : ομοίως, έπεται μετά την υπογραφή της Βέργας.
Κηπούπολη : έχει οριστεί συνάντηση των αρμοδίων φορέων του Δήμου με τα αρμόδια όργανα του ΥΠΕΚΑ την Πέμπτη 30-10-2014 προς αντιμετώπιση του θέματος που προέκυψε με την απόφαση του ΣτΕ για τους όρους δόμησης.
Οριοθέτηση οικισμών : στα πλαίσια της ανωτέρω συνάντησης θα συζητηθεί και το θέμα της κωλυσιεργίας για την υπογραφή των φακέλων οριοθέτησης που έχουν ήδη αποσταλεί, με κύριο αίτιο της καθυστέρησης αυτών την έλλειψη προσωπικού των αρμοδίων υπηρεσιών των υπουργείων.
   Ο Σύλλογος μετέφερε τις καταγγελίες συναδέλφων, σχετικά με τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων έργων - μελετών και εξέφρασε την πρόταση η διαδικασία να γνωστοποιείται στο site του Δήμου αρκετά νωρίτερα από την καθορισμένη ημερομηνία ανάθεσης, με ελάχιστο χρόνο άνω των 10 ημερών για την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Αποτέλεσμα αυτού, θα είναι η ύπαρξη αρκετού χρόνου κατάθεσης προσφορών για όλους τους συναδέλφους με αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου και διάλυση των αιωρούμενων ερωτηματικών. Ο αντιδήμαρχος κ. Ανδρέας Καραγιάννης δεσμεύτηκε για εξέταση του θέματος, με σκοπό την μεγιστοποίηση της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού, με άμεσο όφελος του Δήμου.
Ο Σύλλογος στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας υποστήριξης των μελών του, θα επαναλάβει παρόμοιες συναντήσεις και με τις υπόλοιπες δημοτικές αρχές - υπηρεσίες της Π.Ε. Μεσσηνίας, φέρνοντας στην επιφάνεια ζητήματα που αφορούν τα οικεία πολεοδομικά γραφεία και ταλαιπωρούν συναδέλφους και πολίτες.
Για τον σκοπό αυτό προσκαλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν άμεσα τον Σύλλογο σχετικά με οποιαδήποτε προβλήματα συναντούν στις εκάστοτε υπηρεσίες που συναλλάσσονται, ώστε να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση αυτών.

Για το Δ.Σ.
              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ  ΚΑΜΑΡΙΝΑΚΗΣ           ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δεν λογοκρίνονται εφόσον έχουν κόσμιο και ευπρεπές λεξιλόγιο.
Ο σύλλογος δεν φέρει καμία ευθύνη για τα περιεχόμενα των σχολίων.